Ehliyet Sınavı Notları, Ehliyet Direksiyon Sınavı Notları, Direksiyon Sınavına Bunlara Bakmadan Girme
·
Arabanın Ön Tarafı ( Kaput ) Bölümünde
Gösterilmesi Gerekenler
Debriyaj
yanındaki kilit açma yeri / araç önündeki kilit yeri açılır
1 - Sigorta kutusu
2 - Hava Filtresi
3 - Akü ( Kırmızı olan her zaman (+) Diğeri (-)
ama arka tarafında da mevcut işaretler var )
4 - Fren Hidrolik Yağı
5 - Motor
6 - Motor Yağı Yeri ve Yağ Çubuğu
7 - Silecek
Syu
8 - Motor
Soğutma Suyu
9 -
Radyatör
·
Aracın
Bagaj Bölümünde Gösterilmesi Gerekenler
1 - İlk Yardım Çantası
2 - Yangın Söndürme Tüpü
3 - Reflektör ( Arıza ve Kaza Durumlarında Şehir
içi 30 km - Şehir Dışı 150 km )
4 - Bijon Anahtarı ( Lastikteki Bijonları
Söküp/Takmak İçin Kullanılır )
5 - Kriko
( Arabayı Kaldırmak İçin Kullanılan Alet )
6 - Takoz ( Lastik Altına Konur, İleri ve Geriye
Kaymaması İçin )
7 - Çeki Demiri ( Yolda Kalma Durumunda Arac
Önüne Takılıp Araç Çekilir )
8 - Stepne ( Yedek Lastik )
·
Araca Binmeden Önce Lastikterin Havası
Kontrol Edilmeli
·
Araca Bindikten Sonra Yapılması
Gerekenler
1 - Koltuk Ayarı ( Koltuk aşağı
indirilecekmi, Sırf tarafı dikleştirilecek, Bilek kısmı direksyon üstüne
gelecek şekilde ayarlanacak )
2 - Emniyet
Kemeri Takılacak
3 - Aynalar Kontrol Edilecek ( Yan Aynalar ve
Orta Ayna )
4 - Vites Boşa Alınacak
5 - Debriyaj ve Frene Basıp Araç Kartı
Sokulduktan Sonra Start/Stop Tuşuna Basılır.
6 - Vites
1'e Alınır ve Sola Sinyal Verilir
7 - El Freni İndirilir.
8 - Yarım Debriyaj ile Araç Kaldırılır ve Sol
Ayna Kontrolü Yapılarak Yola Çıkılır.
·
25 Metre Geri Gelme Parkuru
1 - Vites Geriye Alınır.
2 - Aynalar Kontrol Edilerek 25M Geri Gelinir.
·
Çıkarken
1- Vites 1'e Alınır.
2 - Sol'a Sinyal Verilir.
3 - Aynadan ve Eğilerek Kontrol Edilerek Tam
Sollu Yapılarak Çıkılır.
·
Ani Park - Fren Parkuru
1 - Konsey Üyesinin Dediği Bölümde Debriyaj ve
Fren'e Aniden Basılarak Yapılır.
2 - Duruş Sonrası Vites 1'e Alınarak Kalkış
Yapılır.
·
"L" Park Parkuru
1 - Araç Dubalara 1 İnsan Sığacak Şekilde
Yanaştırılır. Ön ve Arka Eşit Olmalı
2 - Gireceğin Bölümdeki Başındaki Silik Duba
Aynadan Bakıldığında Boşluksuz Net Görünmeli
3 - Direksyon Tam Sağa Döndürülerek Geri Geri
Gidilir.
4 - Öncelikle Sağ Taraftaki Duba Kontrol Edilir.
5 - Daha Sonrasında Sol Taraftaki Duba Ayna
Ucundan Boşluksuz Net Görünecek Şekilde Geri Gerilir.
6 - Direksyon Düzlenir ve 2. Dubaya Yanaşınca
Durulur.
·
"L" Parkurdan Çıkarken
Öncelikle 4'lü Lambalar Kapatılır.
1 - Yukardakilerin Tam Tersi Yapılır.
·
2 Duba Arasına Park Etme Parkuru
Öncelikle Sağ Ayna Aşağı Doğru
İndirilir ve 4'lü Lambalar Yakılır.
1 - Gireceğin Bölümdeki Dubalara 1 İnsan Geçecek
Şekilde Yanaşılır
2 - Gireceğin Bölümdeki Dubalardan Sol Öndeki Sağ
Arka Kelebek Camından Ucu Görünecek Şekilde Gelinir.
3 - Direksyon Tam Sağ Yapılarak Sol Aynadan
Kaldırımdaki Dubanın 4 Çizgisi de Görünecek Şekilde Geri Gelinir.
4 - Sonrasında Direksyon Düzlenir ve Sağ Kelebek
Camının Direği Sağ Taraftaki Dubanın Tam Ortasına Hizalanacak Şekilde Geri
Gelinir.
5 -
Sonrasında Tam Sol Çevrilerek Geri Geriye Gelinir Sağ Aynaya Bakılır ve
Her 2 Lastik te Çizgi İçini Girildiği Kontrol Edilir.
·
2 Duba Arasındaki Parkurdan Çıkarken
Öncelikle Sağ Ayna Düzeltilir ve 4'lü
Lambalar Kapatılır.
1 - Direksyon Tam Sol Yapılarak Sağ Taraftaki
Çıta Dubaya Ortalanır.
2 - Daha Sonrasında Düzlenerek Sol Aynadan 4
Çizgi Görünecek Şekilde Gidilir.
3 - Sonrasında Sağ Yapılarak Düzlenir ve Sol İle
Parkurdan Çıkılır.
·
Yokuş Yukarı Kalkış Parkusu
Duracağız dedikten sonra sağ'a sinyal
verilir ve araç durdurulur.
1 - Vites 1'e Alınır ve Sol Tarafa Sinyal
Verilir.
2 - Debriyaj Araba Titreyene Kadar Çekilir.
3 - Titredikten Sonra Frenden Ayak Çekilir ve Gaz
Verilir.
Yorumlar
Yorum Gönder
If you have doubts, Please let me know